Hypocriete Groninger Forum mentaliteit is al diep in de Groningers verankerd.

.

Onlangs folders gelopen in de wijken waar veel posters hingen tegen de nieuwe zuidelijke ringweg in Groningen.

Toch zeker bij wel 50 mensen met zo’n poster voor het raam een folder Stop-Bouw-Groninger-Forum gedeponeerd. De strijdvaardigheid trok me wel aan en dit zou gemakkelijk kunnen overslaan naar de strijd tegen het Groninger Forum. Maar neen, dat was slechts schijn met egoistisch eigenbelang.

Deze folderactie heeft veel te weinig stemmers opgeleverd in vergelijking met andere wijken die niet getergd gaan worden door grote bouwwerkzaamheden. 

Woon je bij de ringweg en krijg je er last van dan ga je protesteren. Woon je er niet, dan niet. Zo simpel kan hypocrisie zijn. 

Als deze mensen niet bij de ringweg hadden gewoond, dan hadden ze (net als met het Groninger Forum) helemaal niet geprotesteerd. Hypocriet denken ze:

‘Het is mijn pakkie niet an.’

‘Daar roest mij de kont niet van.’

‘Is niet mijn probleem.’ 

Aldus: De typische hypocrietheid van de PVDA geest in Groningen.

Wel zijn ze verbaasd als Groningers -die niet bij de ringweg wonen- hen niet steunen.

Laat die ringweg er maar gewoon komen voor die meelopers in de Rivierenbuurt en elders. Ze verdienen niet beter.

Geen ringweg door mijn stad.

Geen ringweg door mijn stad.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

