Duitse Brekebeentjes.

.

Geheel in lijn met mijn filosofie. Zie artikel verderop.

Nu de Duitsers met twee elftallen in de Champions Lieck finale staan, is nationale trots geen vies woord meer.

Extreem nationalisme is natuurlijk verkeerd.

Het huidige Europisme is extreem en daarom gevaarlijk.

We moeten terug naar gematigd nationalisme en gematigd internationaal (EEG-achtig) beleid.

.

Breaking! Weidmann launches attack on Draghi in legal brief to Constitutional Court on occasion of #esm verdict http://www.handelsblatt.com/politik/deutschland/euro-rettung-weidmann-rechnet-mit-der-ezb-ab/8125156.html …

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Duitse Brekebeentjes.

  1. joost tibosch sr zegt:

    Ben er nog een van de generatie, in 74 zwaar verwond. Keek deze week om mezelf te pesten naar de duitse TV..en besef nu dat mijn irritatie bij de over Super struikelende Duitsers ontspoord Duits nationalisme tegenwicht kan geven. Maar laat ik nou niets tegen een Europagefühl of Weltgefühl hebben!

  2. Mevrouw Beentjes de Wit zegt:

    Moeten we hier soms raden waar dit over gaat?
    Ik doe een gok en bwaar mijn joker. Dit gaat over de duitse ploegen die verloren van de spanjaarden en ze nu niet meer willen steunen. Ik vond het om je dood te lachten die jongens uit barcelona en madrid hadden de duitsers goed te pakken. Ik ben tegen duitsland, begrijp me goed maar ik heb natuurlijk wel de oorlog nog meegemaakt. Er zullen ongetwijfeld hele aardige mensen tussen zitten maar in de oorlog kwam je die toevallig net niet tegen en later ben ik er nooit meer naar toe gegaan. Niet uit rancune hoor, want ik ben er zonder noemenswaardige kleerscheuren vanaf gekomen maar het is toch een beetje in je bloed getrokken. Zo’ n Angela Merkel kan daar zelf ook niets aan doen en ik vind het een aardig vrouwtje maar ik zou haar nog leuker vinden als ze haar mond dicht hield. Niet uit rancune ouzo maar het is nu niet bepaald mijn lievelingstaal daat kan Merkel ook niet veel aan doen.
    Ik hoor het graag als het antwoord goed is, zo niet, even dikke vrienden, waarbij het dikke uiteraard tussen aanhalingstekens staat en de vrienden ook.

  3. Ik zou dat als oudere ook zo aanvoelen.

    Nu gaat het erom dat we niet weer in valse praatjes gaan geloven. Daar moeten we ons nu op voorbereiden en daar moeten we les in geven.

    Het heeft geen zin meer om op Duitsers af te geven; de nieuwe fascistjes zitten nu in Brussel en komen uit ieder EU land.

  4. King Billy zegt:

    Recente peilingen geven aan dat Duitsers niet reug willen naar de D-Mark, maar een andere Eurozone en EU willen. En hun monetaire souveriniteit niet willen afstaan voor een krakkemikkige Bankenunie en Bankentoetoezicht, waar de bestaande praktijken van poltieke chantage, corruptie en politiek clientelisme op grotere schaal voortgezet kunnen worden.
    Karlsruhe komt weer in het spel, 18 juni weer hoorzittingen over OMT’s en SMP’s , Wordt waarschijnlijk doorgeschoven naar het EGH en tot ver na de verkiezingen in DE gebeurt er niets.

    Hyperinflatie, een vraag, weet jij hoeveel eigenkapitaal DNB heeft. Uit het jaarverslag 2012 DNB kon ik het niet halen. DEBUBA heeft 120 miljard eigen kapitaal tegenover 600 miljard aan Target2 claiims, die afgeschreven moeten worden, indien DE uit de euro stapt. Dan is de BUBA pleite.
    Wat ik wel zag in het jaarverslag van DNB dat in 2012 DNB een verlies op euro operaties van 0.9 miljard heeft geleden. Exclusief Target2 Claims die rond de 120 miljard schommelen.

    • Tussenstap is genoeg om naar de D-mark terug te moeten. Net als tijdelijk uit de EU van crisislanden.

      En iedere peilig is weer anders.

      Volgens mij heeft de DNB slechts een paar miljard op de balans staan. Robert Broncel heeft daar wel eens iets over geschreven. Google daar maar eesn op.

      Het is heel weinig en de DNB is dus eigenlijk al failliet als de grote pay day komt.

Geef een reactie

